Deurne in Concert 2022
Op de Markt in Deurne wordt een openluchtconcert georganiseerd ter ere van Deurne 1300. Stichting Oranjefestiviteiten en de Koninklijke Harmonie Deurne slaan de handen ineen en verzorgen een compleet programma onder de naam ‘Deurne in Concert’. Het is een avond met herkenbare populaire klassieke muziek en lekkers van de Deurnese horeca.
Wil jij Deurne in Concert zittend bijwonen vanaf de beste plek midden op de markt, recht voor het orkest én op steenworp afstand van de solisten? Koop dan nu je tickets voor Deurne in Concert. Deze tickets zijn inclusief 1 consumptie en een compleet verzorgde borrelplank, samengesteld door de diverse horecagelegenheden aan de Markt. Ga naar; https://www.ccdeurne.nl/programma/deurne-in-concert/
Deurne 1300 Het concert wordt verzorgd door de Koninklijke Harmonie Deurne (KHD) onder leiding van Martien Maas en is samengesteld aan de hand van diverse thema’s die betrekking hebben op 1300 jaar Deurne. Denk hierbij aan bekende personen, bedrijven, gebouwen en/of gebeurtenissen die de revue passeren. De herkenbare (klassieke) muziek die vervolgens gespeeld wordt, sluit aan op deze thema’s. Natuurlijk kan daarbij ‘Het Dorp’ van Wim Sonneveld niet ontbreken.
Nationale en lokale solisten De KHD treedt dit keer niet alleen op, maar is een samenwerking aangegaan met landelijke en regionale solisten. De twee landelijk bekende solisten zijn: Esther Pierweijer en Oleg Lysensko. Eshter Pierweijer (mezzo sopraan) treedt regelmatig op als soliste met onder andere het Nederlands Symfonisch Orkest, Het Metropole Orkest, New Armsterdam Orchestra en Het Orkest van het Oosten. Ook is zij bekend als vocal coach bij I Can See Your Voice, The Masked Singer en The Talent Project. Oleg Lysensko is gespecialiseerd in klassiek accordeon, bayan en bandoneon. Hij heeft onder andere gespeeld met het Rotterdams Philharmonisch Orkest en met Sinfonia Rotterdam. Maar trad ook op voor de AVRO op radio 4. Daarnaast zullen tijdens Deurne in Concert lokale talenten als Annelie Brinkhof en Joost Manders te horen zijn.
Let op! Bij slecht weer wordt het concert verplaatst van de Markt naar het Cultuurcentrum. Koop je een kaartje? Dan heb je ook automatisch toegang tot het concert in het Cultuurcentrum.
Reserveer een tafel voor je bedrijf
Wil je als ondernemer met je bedrijf een tafel reserveren? Ook dat is mogelijk. Neem hiervoor contact op met de organisatie via info@deurnekleurtoranje. Het is dan mogelijk om met een groter gezelschap aan dezelfde tafel te zitten.
Prijs is inclusief consumptie en een compleet verzorgde borrelplank, samengesteld door de diverse horecagelegenheden aan de Markt.
Gezellig naborrelen?
Dat kan. Na het concert, vanaf 22:00uur, neemt een DJ het programma over en kan heel de markt (of bij slecht weer, het CCD) de avond voortzetten. De DJ draait tot 24:00uur.
2022
Een gelukkig, gezond en succesvol jaar gewenst!
Bestuur Ondernemend Deurne
Verbinding Deurne en Gemert-Bakel
Op maandagavond 21 juni hebben we als bestuur van Ondernemend Deurne een prettig en open gesprek gevoerd met zes bestuursleden van Bedrijven Kontakt Gemert-Bakel. Het doel van de ontmoeting was om elkaar te leren kennen en om kennis en ervaring te delen. We hebben op een prettige manier kennis en ervaring gedeeld en elkaar feedback gegeven op de manier waarop we de ondernemersvereniging besturen, hoe we onderwerpen voor de leden aan de orde stellen, hoe we willen verbinden, hoe we kijken naar de toekomst en op welke manier we hiervoor plannen maken. Allebei hebben we het gesprek als zeer positief ervaren en gekeken op welke wijze we kunnen samenwerken op de korte termijn en natuurlijk richting de toekomst. Want ondernemen doe je samen en het maakt het ondernemen alleen maar leuker.....1+1=3
We bedanken Martien Jacobs, William Manders, Stijn Haegens, Jan Geerts, Karin Reijnders en Ans Ploegmakers.
Coronatest-service Leden Ondernemend Deurne
Coronatest-service
Uitval van medewerkers als gevolg van het Coronavirus kan grote gevolgen hebben voor je personeelsbezetting. Om verzuim als gevolg van Corona zoveel mogelijk te beperken, is er behoefte aan een snelle en betrouwbare coronatest die makkelijk uit te voeren is.
In dit kader bieden Ondernemend Deurne en Parkmanagement Peelland een coronatest-service aan voor haar leden.
Wat houdt dit in?
Speciaal voor de leden van Ondernemend Deurne en Parkmanagement Peelland hebben we een afhaal- en inleveradres gecreëerd voor monsterafnamesets. De tests zijn verkrijgbaar voor een bedrag van € 95,- per stuk (ex btw) en worden aan u gefactureerd door PMP.
Indien de test vóór 15.00 uur ingeleverd wordt, is de uitslag de volgende dag bekend.
Het is ook mogelijk om meerdere monsterafnamesets af te halen en zelf op voorraad te leggen.
Medewerkers kunnen zelf een monster nemen en hoeven dus niet naar een testlocatie. Het is namelijk een speekselafnamemethode waarbij geen gebruik gemaakt hoeft te worden van swabs waardoor deze ook veel comfortabeler is.
Wanneer de medewerker het monster heeft genomen en zijn/haar gegevens heeft ingevuld kan hij/zij het setje en het ingevulde formulier afgeven bij RobaLab, Florijn 4 in Deurne. De uitslag wordt aan de medewerker de volgende dag per mail toegestuurd.
Voordelen van deze methode:
- Indien je enkele sets op voorraad legt, kan een medewerker direct bij klachten getest worden. Een dag later is de uitslag bekend.
- De medewerker hoeft niet naar een testlocatie en er is geen wachttijd.
- Indien medewerker negatief wordt getest, is de verzuimperiode minimaal.
- Procedure is betrouwbaar: De monsterafnamemethode is bewezen vergelijkbaar met swab-afname en de analyse wordt uitgevoerd via gevalideerde PCR techniek.
- Het proces is volledig AVG-proof.
- Door samenwerking tussen RobaLab en OD/PMP is het mogelijk om de test dezelfde dag af te halen en in te leveren. Hiermee is de verwerkingstijd slechts 1 dag.
Afhaal- en inleverlocatie:
RobaLab, Florijn 4 in Deurne
Openingstijden: ma t/m vr 08.30 – 17.00 uur
Voor 15.00 uur gebracht: uitslag de volgende dag per mail
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Mirjam van Asten, Parkmanager, tel. 0493 744016
Bestuur Ondernemend Deurne
Informatie met betrekking tot de coronacrisis
Het coronavirus heeft een enorme impact op allereerst de mensen, de maatschappij en het bedrijfsleven. Zoals dinsdag jl. door het kabinet medegedeeld zullen de huidige maatregelen voortgezet worden tot en met 28 april. Het Coronavirus treft de mensen en de ondernemers enorm. Zoals vandaag door het kabinet medegedeeld zullen de huidige regels voortgezet worden tot en met 28 april.
Desondanks zien we allerlei initiatieven waarmee we elkaar helpen en ondersteunen. Mocht je zelf nog ideeën hebben hoe wij als Deurnese ondernemers elkaar kunnen helpen, laat het ons dan weten. Wellicht kunnen we jou daarin ondersteunen.
Voor ondernemers die worden getroffen door de maatregelen als gevolg van de coronacrisis, komen er steeds meer regelingen beschikbaar. Althans, de aangekondigde regelingen worden opengesteld voor aanvragen. Sinds vorige week geldt dit al voor de regeling voor zelfstandigen en sinds afgelopen vrijdag ook voor de regeling voor ondernemers die worden getroffen door de maatregelen van het kabinet, sinds afgelopen dinsdag ook voor non-food (winkeliers).
Op de website van de gemeente Deurne is een overzicht te vinden, met per regeling de instantie waar de ondernemer terecht kan voor een aanvraag. Klik hiervoor op de volgende link: https://www.deurne.nl/home/coronavirus_43743/item/informatie-voor-ondernemers_62684.html
Of ga naar: www.deurne.nl > knop Coronavirus > Informatie voor ondernemers.
Verder inventariseert de gemeente welke problemen zich voordoen bij de ondernemers. Zij vragen om hiervoor concrete informatie aan te leveren.
Dit wordt iedere maandag in een bestuurlijk overleg besproken en vervolgens doorgestuurd naar de regionale (en Brabantse) crisisstructuur in Helmond. Zij verzamelen alle stukken voor De Peel in MRE verband. Doel is om te kijken wat de gemeentelijke, provinciale en Rijksoverheid -maar ook andere partijen- daar aan oplossingsrichtingen tegenover kunnen stellen. gemeente speelt dit door aan provincie en rijk met als doel om tot passende oplossingen te komen.
Wanneer je informatie hierover wilt aanleveren, neem dan contact op met een van onze bestuursleden of mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Indien je deze informatie doorgeeft vóór elke vrijdag dan kan dit meegenomen worden in het overleg van maandag.
Hoe meer informatie we aanleveren, hoe groter de kans dat dit serieus wordt opgepakt!
Voor ondernemers die juridische, HR, verzuim en/of financiële ondersteuning zoeken heeft Goorts + Coppens met een aantal andere partners een website opgezet. Op deze site vindt je vele antwoorden op ondernemersvragen en kun je terecht voor deskundig en snel advies. Klik voor deze website op de volgende link: https://ondernemersvoorelkaar.nu/ondernemend-deurne/
Ook op de site van VNO-NCW Brabant Zeeland(ondernemingsnetwerk) kun je allerlei informatie vinden en je vragen kwijt met betrekking tot de coronacrisis.
Klik hier voor deze website: www.vnoncwbrabantzeeland.nl/home/coronavirus-informatie-voor-ondernemers/
Via onze nieuwsbrieven informeren we jullie regelmatig inzake de ontwikkelingen rondom de coronacrisis. Wij wensen jullie alle sterkte toe in deze bizarre tijd en, het belangrijkste van alles, blijf gezond!
Bestuur Ondernemend Deurne
Nieuwjaarsbijeenkomst 21 januari 2020

- Er werden 2 sessies straight line georganiseerd waarin mensen op zoek gingen naar hun “reptielenbrein”,beter gezegd het altijd aanwezige stemmetje in je hoofd dat je motiveert om dingen wel of niet te doen. Klik hier voor meer informatie.
- Het bedrijfsbezoek bij Ebusco met aansluitend de algemene ledenvergadering. Klik hier voor meer informatie.
- Organisatie van D-Night in het cultuurcentrum. Klik hier voor meer informatie.
- Organisatie van de buiteneditie van het ondernemerscafe. Klik hier voor meer informatie.
- Deelname aan bijeenkomsten tbv verruiming van de mogelijkheden om arbeidsmigranten te huisvesten. Door de gemeenteraad goedgekeurd in Juli 2019.
- Deelname aan bijeenkomsten om te komen tot een andere indeling in het centrum.
- Presentaties verzorgen van onze leden in het weekblad en op ondernemenddeurnepresenteert.nl
- Zes keer kwam het bestuur bij elkaar voor de bestuursvergadering.
- Marc Jansen heeft het bestuur verlaten omdat hij een nieuwe uitdaging aanging bij Moonen Packaging in Weert.
- Het bestuur is weer op sterkte gebracht door toetreding van Harry Maas en Peter Joosten, zij moeten nog officieel benoemd worden in de alg ledenvergadering.
Verder lichtte de voorzitter een tipje van de sluier op ten behoeve van de activiteiten in 2020.
- Op 13 februari is er een bijeenkomst van een aantal verenigingen, bij zalen van Bussel, die iets te maken hebben met ondernemers zoals; Linc, Ondernemerscafe, centrummanagement, parkmanagement, ZLTO, VOC uit Vlierden, LOV uit Liessel, afvaardiging uit Neerkant, afvaardiging uit Helenaveen en de Horeca. Het doel van de samenkomst is het praten over een centrale agenda en verdere samenwerking.
- De algemene ledenvergadering is op 26 maart bij Zalen van Bussel.
- Op 20 mei gezamenlijk met Linc het Ondernemerscafé presenteren.
- 23 juni organiseren buiteneditie van het OC.
Buiteneditie Ondernemerscafé aflevering 170 - 18 juni 2019
Aflevering 170 van Ondernemerscafé Deurne is dinsdag 18 juni volgens traditie afgesloten in de buitenlucht op het terrein achter De Brouwer in Deurne en werd georganiseerd door Ondernemend Deurne en Linc.
Om 18.00 uur was er inloop voor onze leden waarna Twan een uiteenzetting gaf over de afgelopen maanden en uitkijk naar de rest van het jaar waarna een fantastisch buffet volgde. Na het buffet werd er gestart met de gastheren Niels Crooijmans en Frans Franssen ontvingen als tafelgasten: directeur Jean Gelissen jr van de Gelissengroep; waar attractiepark Toverland onder valt, en Philipp van Stratum van P&P Projects uit Someren.
P&P Projects
Philipp van Stratum begon zijn carrière op zijn slaapkamer. Via de zolder van de buurman, een garage en een gehuurde hal bouwde hij zijn huidige bedrijf op, dat decorstukken maakt voor themaparken overal ter wereld. Hij bouwde schaalmodellen van onder andere ruimtevaartuigen en werkte samen met Chriet Titulaer en ruimtevaartdeskundige Piet Smolders. Via foto’s van zijn modellen, die hij naar NASA stuurde, kwamen Disneyland Parijs en het Deense Tivoli met zijn werk in aanraking. Tot zijn 19de was het vooral een hobby, daarna werd het serieuze business en inmiddels telt zijn bedrijf zestig medewerkers. Het werk van P&P is te zien in nagenoeg alle grote pretparken in de wereld. Ook de Draak en de Sprookjesboom in De Efteling zijn van de hand van P&P.
Toverland
Jean Gelissen’s vader begon in 1996 een bedrijf in systeemplafonds. Binnen twee jaar had hij 25 medewerkers. Dat was de basis voor het huidige bedrijf. Op een gegeven moment kwam hij op het idee een overdekt attractiepark op te zetten. Hij betrok zijn zus, die onderwijzeres was, in zijn plannen. Uiteindelijk begon hij in een hal met Toverland. De jonge Jean was destijds 10 jaar. In zijn studententijd werkte hij in de frituur van Toverland. Gaandeweg ontdekte hij zijn managementkwaliteiten. Hij trad in dienst bij het bedrijf Gepla van zijn oom, waar hij projectleider werd. In de periode dat Toverland met Avalon en Laguna begon aan fase 5 werd de projectleider ziek en werd Jean Gelissen jr zijn vervanger. Zijn vader is inmiddels 60 jaar en wil het wat rustiger aan gaan doen. Intussen zijn ook Jean jr’s zus en een vriend werkzaam in het familiebedrijf, dat bestaat uit Gepla, Toverland en een vastgoedtak. De strategie is groei en er wordt werk gemaakt van verblijfsrecreatie. Het park beslaat momenteel 35 hectare, in totaal is er 133 hectare beschikbaar. Qua grootte is Toverland op dit moment het tweede park van Nederland.
Cheque FC Robinstein
Aan het einde van het Ondernemerscafé kreeg initiatiefnemer Pieter van Bussel van FC Robinstein een cheque ter waarde van 2.000 euro.
FC Robinstein vervult voetbalwensenvan kinderen, die het niet gemakkelijk hebben door ziekte of om andere redenen. De organisatie was gekozen tot het goede doel van D-Night.
D-night 15 juni 2019
Naast het eten en netwerken waren er ook twee gastsprekers. Trendwatcher en futurist Richard van Hooijdonk gaf een inspirerend kijkje in de toekomst. Rob Scheepers zorgde voor entertainment.We kijken met een tevreden gevoel terug op het evenement. “Het optreden van Richard van Hooijdonk was heel interessant voor ons als ondernemers en met Rob Scheepers is het altijd lachen. Maar het belangrijkste is om het bedrijfsleven en de ondernemers in Deurne dichter bij elkaar te brengen en dat is gelukt. De mensen bleven heel lang hangen. En daar draait het uiteindelijk allemaal om.” Nu de kop eraf is kijken we alweer naar volgend jaar. We zijn ervan overtuigd dat het mogelijk is om nog veel meer ondernemers naar D-Night te krijgen. De locatie was top, en we gaan kijken hoe we het volgend jaar in gaan vullen.” Dat D-Night volgend jaar een vervolg krijgt is dus zeker. De avond is een initiatief van Lions Club Deurne, Ondernemend Deurne en Linc. D-Night is naast het inzamelen van geld voor een goed doel, bedoeld om de ondernemers in Deurne te verbinden. Ook voor startende ondernemers of mensen die twijfelen om een eigen bedrijf te beginnen is het een ideale avond om te netwerken of om tips te vragen aan collega’s. Kortom; zorg dat je de volgende keer erbij aanwezig bent en lees onze nieuwsbrieven en de informatie op onze website; https://Ondernemenddeurne.nl
Algemene ledenvergadering 28 maart 2019
Algemene ledenvergadering en bedrijfsbezoek Ebusco
Met zo’n 40 aanwezigen waren wij donderdag 28 maart 2019 te gast bij ons nieuwe lid Ebusco waar we naast de ALV ook een bedrijfsbezoek bijwoonden bij dit zeer innovatieve, recent gevestigde bedrijf, in Deurne.
Na de opening door voorzitter Twan van Doorne nam Tjaard Sijpkens ons met een inspirerend betoog als visionair mee van de huidige Ebusco elektrische stadsbus naar het toekomstige model. Ook gaf hij aan hoe het bedrijf in zeer korte tijd is gegroeid naar 70 medewekers. Na een kijkje achter de schermen werd een rondje gereden door Deurne in een Ebusco stadsbus. De elektrische stadsbus die zich onderscheidt van haar concurrenten doordat deze de hele dag kan rijden zonder te laden.
Straight-Line training 28 februari 2019
Zeer geslaagde Straight Line Business Training
Op 28 februari en 7 maart 2019 verzorgde Anke Briels een twee-delige Straight-Line training op uitnodiging van Ondernemend Deurne.
13 ondernemers namen deel aan deze zeer interessante training die direct praktisch toepasbaar is in de bedrijven.
Voor wie de training heeft gemist en interesse heeft verwijzen wij graag naar Straight-Line training of bestel het boek van Djusan Dukich Straight-line leadership.
Nieuwjaarsborrel 10 januari 2019
Op 10 januari hebben wij onze nieuwjaarsbijeenkomst gehouden samen met Jong Deurne, tegenwoordig LINC. en Parkmanagement. De avond werd geopend met een toespraak door onze voorzitter waarin hij de revue liet passeren over 2018 en iedereen opriep om in 2019 vooral de samenwerking te zoeken bij het ondernemen in Deurne. Hierna werd er een film gepresenteerd over Trends in 2019. Na de film stond het eten klaar en kon iedereen gezellig naborrelen.
Ondernemend Deurne bedankt iedereen voor zijn aanwezigheid en wenst alle ondernemers een goed en gezond 2019 toe.
Bedrijfsbezoek Patisserie Hoeben 29 november 2018
Op 29 november waren we te gast bij Patisserie Hoeben aan de Willige Laagt te Liessel. Door Jos en Leon Hoeben werden we gastvrij ontvangen met, hoe kan het ook anders, lekker gebak.
Jos vertelde vol passie over de historie van dit bedrijf met haar roots in 1875 (!). Hij nam ons in vogelvlucht mee vanuit het ontstaan tot en met het heden. Gedurende al die jaren een echte familie bakkerij. In 2018 is het bedrijf fors uitgebreid en er staat nu een mooi, modern foodbedrijf dat voldoet aan alle hedendaagse eisen. De vertoonde bedrijfsfilm en de rondleiding gaven een prachtig inkijkje in de dynamiek van een bedrijf gericht op versproducten, in combinatie met het leveren aan supermarktketens. Snelheid en flexibiliteit wordt continu gevraagd. Naast het leveren van een kwalitatief goed product is dan ook een hoge mate van efficiency van belang om tijdig en tegen een scherpe prijs te kunnen leveren. Een goede kwaliteit en optimale logistiek is essentieel om in deze markt overeind te blijven. Gezien de groei die Patisserie Hoeben blijft doormaken is men hierin succesvol. Ook met de nieuwe generatie (naast Leon ook broer Ron) staat het bedrijf er weer goed voor. Klaar voor de toekomst.
Jos en Leon dank voor jullie gastvrijheid en “het kijkje in de keuken” van jullie bedrijf. Wederom een bewijs dat ondernemend Deurne veel te bieden heeft!
Bijeenkomst JONG! Deurne en Ondernemend Deurne
Deze avond stond in het teken van leren maar vooral ook verbinding in Deurne. Om die reden hadden had JONG! Deurne en Ondernemend Deurne samen een evenement opgezet. Er werd gestart met een heerlijke warme maaltijd waarna Han Stoffels vertelde hoe big data, nieuwe technologieën en artificial intelligence ingezet worden om de juiste mensen te matchen, voor de vastgoedmarkt, fitnessbranche en de financiële dienstverlening. Na deze enerverende presentatie was er de gelegenheid om samen onder het genot van een hapje en dranje gezellig te praten met elkaar. Het was een mooie avond met een goede opkomst.
Zet alvast het bedrijfsbezoek aan Patisserie Hoeben op 27 november in je agenda en we zien je daar!
|
|
Innovatieavond 29 augustus 2018
Bij binnenkomst werden we ontvangen met een kopje koffie en gebak waarna we in de filmzaal een presentatie kregen te zien die gepresenteerd werd door Peter de Witte van het Innovatiehuis de Peel. Peter vertelde ons alles over deze netwerkorganisatie waarin ondernemers en (kennis)instellingen samenwerken aan innovatie in de Peel. De focus van het Innovatiehuis is gericht op de Slimme Maakindustrie, Foodtech, Automotive, Agro, Zorg en Vrijetijdseconomie. Na de presentatie was er gelegenheid om vragen te stellen. Peter gaf duidelijk aan dat alle ondernemers in de Peel altijd contact kunnen opnemen waarna een gesprek ingepland kan worden. Na de inspirerende presentatie konden we gebruik maken van het heerlijke buffet en gezellig naborrelen. Voor de leden die graag meer willen weten verwijzen wij je naar de volgende link; https://innovatiehuisdepeel.nl Het was een gezellige en inspirerende avond. Het Bestuur bedankt iedereen voor zijn aanwezigheid. |
|
Thema-avond Ondernemerscafé en Ondernemend Deurne
Grote opkomst tijdens de gezamenlijke bijeenkomst van Ondernemend Deurne en Ondernemerscafé Deurne. De avond was op het achterterrein van café De Brouwer in een tent zoals je op de foto hiernaast kunt zien. Als eerste heeft het bestuur van Ondernemend Deurne de revue laten paseren van wat er allemaal is gedaan de afgelopen maanden en wat er staat te gebeuren. Hierbij kwamen onder andere aan de orde; Er is eeen klankbordgroep geformeerd die mee kan en wil denken over de doelstellingen, activiteiten en ledenbinding, Gesprek met de gemeente over de rol van OD zoals zij die graag zouden zien en nog veel meer. Na deze bijeenkomst stond het buffet klaar. In de uitnodiging was te lezen dat er op deze avond op een andere manier gepresenteerd zou gaan worden en dat is ook gelukt! Na de terugblik van de afgelopen maanden door Dennis van der Meijden werden de gasten voorgesteld. Aan tafel zaten Marnix Schlösser (VVD-wethouder), Robbert Halffman (gemeentesecretaris-algemeen directeur) en Harold Stultïens (afdelingshoofd Beheer en Onderhoud Openbare Ruimte). Hun gasteer waren deze keer Twan van Doorne en Jan van de Heuvel en op de "achtergrond" Christel de Laat in haar rood-witgeblokte jurk die er regelmatig tussendoor kwam om ook de nodige vragen te stellen. Tijdens het programma kwamwn onder andere aan bod het raadsprogramma, het Cultuurcentrum, Ambtenaren in het algemeen, Deurnese ambtenaren, de Spoortunnel en een nieuwe ondernemer Via Enginering.Tussendoor was er een erg leuke Quiz gepresenteerd door Christel de Laat. Kortom een mooie, leuke inspirerende avond die we op deze wijze zeker wat Ondernemend Deurne betreft willen voorzetten. Verder bedanken wij iedereen die aanwezig is geweest en tot de volgende keer. |
|
Lobbyactiviteiten van VNO-NCW Brabant Zeeland
Wil je op de hoogte zijn van de activiteiten van VNO-NCW dan kun je deze vinden onder deze link; "Mijn account>Download"
Verslag bestuursvergadering en lopende activiteiten
Als bestuur vinden we het belangrijk dat onze leden op de hoogte zijn en blijven van de zaken die spelen binnen Ondernemend Deurne. In dit kader gaan we jullie regelmatig per nieuwsbrief en via onze site informeren over de lopende zaken. Hierbij nodigen we jullie ook van harte uit om input te leveren, te reageren, ideeën aan te dragen of op welke wijze dan ook feedback te geven naar ons zodat we dit maximaal mee kunnen nemen binnen de belangenbehartiging en activiteiten van Ondernemend Deurne.
Klankbordgroep
Een aantal leden heeft zich spontaan gemeld om constructief met het bestuur van OD mee te denken. Hieruit is een klankbordgroep ontstaan die aan de slag gaat met verschillende onderwerpen die van belang zijn voor Deurnese ondernemers. De eerste sessie met deze werkgroep wordt voorbereid.
Contactpersonen benaderen
Als OD willen we graag een koepel vormen voor de diverse netwerkverenigingen die in Deurne actief zijn. Om te voorkomen dat verenigingen ieder afzonderlijk met partijen zoals de gemeente in gesprek moeten, zien wij het als onze taak om de belangen van al deze netwerkverenigingen te behartigen richting de gemeente. Om draagvlak te creëren voor ons gezamenlijke ondernemersplatform, zijn we bezig om contactpersonen van alle netwerkverenigingen in Deurne te benaderen. Er wordt een datum gezocht om een eerste bijeenkomst te organiseren. Gemeente Deurne heeft al aangegeven positief tegenover deze aanpak te staan.
Afspraak met het nieuwe college
Als het nieuwe college van de gemeente gevormd is, willen we een afspraak plannen waarin het college de plannen voor de toekomst presenteert aan onze leden, en waarbij leden de kans krijgen om het college te bevragen. De bijeenkomst zal naar alle waarschijnlijkheid plaatsvinden in juni en wordt samen met het Ondernemerscafé georganiseerd.
Lions Club Deurne
Lions Club Deurne heeft OD benaderd in het kader van een gezamenlijke activiteit. Als OD willen wij de Lions graag een platform bieden voor de activiteiten die zij willen organiseren. Hiervan hebben wij Lions Club Deurne op de hoogte gesteld.
BIZ
Samen met de gemeente Deurne bekijken Ondernemend Deurne, centrummanagement en parkmanagement in Deurne de mogelijkheden voor het opstarten van een BIZ. Een BIZ (Bedrijven Investeringszone) is een afgebakend gebied op een bedrijventerrein of in een winkelgebied waarmee geïnvesteerd wordt in een aantrekkelijke en veilige bedrijfsomgeving. De activiteiten van een BIZ zijn een aanvulling op die van de gemeente. Denk aan zaken als het verbeteren van verkeersvoorzieningen, groenvoorziening, afvalinzameling, verlichting, schoonmaak, brandveiligheid en het vergroten van de veiligheid door bijvoorbeeld extra surveillance, hekwerken en camerabewaking. De gemeente Deurne heeft een aantal bureaus uitgenodigd om een offerte uit te brengen voor het ontwikkelen van een BIZ in het winkelcentrum en op Kranenmortel, Rijt Oost en West, Binderen en Willige Laagt. De kosten worden evenredig verdeeld over de gemeente Deurne, OD, CM en PMP. Naar aanleiding hiervan heeft PMP aangegeven dat zij eerst nog met de ondernemers op de bedrijventerreinen aan tafel wil om te bespreken of een BIZ voldoende toegevoegde waarde kan bieden. Er moet immers voldoende draagvlak zijn om een BIZ van de grond te krijgen. Het winkelcentrum wil wel al aan de slag met een BIZ.
Stichting ORO
Stichting ORO heeft kenbaar gemaakt graag betrokken te willen worden bij het ondernemen in Deurne. Wij hebben ORO benaderd om aan te geven dat we graag het gesprek aangaan om van gedachten te wisselen.
Bestuursvergaderingen OD 2018
Op de volgende data staan bestuursvergaderingen gepland.
- 6 juni
- 18 juli
- 31 augustus
- 12 oktober
- 23 november
Bestuur Ondernemend Deurne
Uitstapje met de leden
Afgelopen woensdag was het dan zover, ons uitstapje, met als eindbestemming de Hertog-Jan Bierbrouwerij in Arcen. Om 12.00 werd iedereen verwacht bij De Poort waar we al snel met de bus vertrokken naar Greenport Venlo onder het genot van een lichte lunch. Hier kregen we uitleg over Greenport Venlo. Een enorm groot project waar gewerkt wordt aan een gebiedsontwikkeling met als doel; het creëren van werkgelegenheid en kennisontwikkeling door het bieden van vestigingsmogelijkheden voor de sectoren logistiek, agro & food en de maakindustrie en dit in een aantrekkelijk ingericht en duurzaam functionerend gebied. Na deze inspirerende uitleg over Greenport werden we meegenomen in de wereld van rubberrecycling door Liesselnaar Hans van Someren directeur eigenaar van een vooruitstrevend internationaal bedrijf op dit gebied. Hierna vertrokken we naar zijn bedrijf en kregen onderweg een indruk van de enorme grote bedrijven die inmiddels al op Greenport gevestigd zijn. Tijdens de rondleiding bij VS Rubber Recycling konden we de volledige cyclus van het rubber recyclen zien. Een indrukwekkende rondleiding bij een zeer mooi familiebedrijf. Hans, Christian en Robert bedankt voor jullie gastvrijheid! De tijd vloog voorbij en we moesten ons haasten naar de Hertog-Jan Bierbrouwerij te Arcen waar we verwelkomd werden door een enthousiaste vrijwilliger die ons alle kneepjes over het brouwen van de Hertog-Jan bieren vertelde. Na de rondleiding werden we ontvangen in “de mooiste klassieke bar van Nederland” (bron Misset). Hier hadden we samen een gezellige avond en konden we genieten van een heerlijke BBQ en proeven van de diverse biersoorten die de Hertog-Jan Bierbrouwerij brouwt. Als we de geluiden van de deelnemers mogen geloven; een geslaagd uitje. Ben je er volgende keer ook bij? |
|
Ondernemerscafé met Ondernemend Deurne
Een mooie opkomst tijdens het Ondernemerscafé, deze keer georganiseerd door Ondernemend Deurne. Parkmanagement, Centrummanagement, Jong! en Ondernemend Deurne hebben ieder een korte presentatie gegeven over samenwerken in de Peel. De presentaties leverden discussie op die voor menigeen verhelderend werkte. Activiteiten en ontwikkelingen van Parkmanagement en Centrummanagement, een ondernemerfonds zoals in Helmond en de mogelijk overvolle agenda van ondernemers door de vele initiatieven, werden uitvoerig uitgelicht. Een leerzame avond die zeker nog een vervolg krijgt. Er wordt gezocht naar een manier waarop bestaande organisaties beter samen kunnen werken en beter hun activiteiten op elkaar af kunnen stemmen. Een agenda waarop alle activiteiten zichtbaar zijn voor ondernemers. Centrummanagement is op dit moment bezig met een nieuwe financieringsvorm voor de bijdrag, in de de vorm van een BIZ (bedrijven investerings zone). Parkmanagement gaat ook onderzoeken of deze vorm haalbaar is om op deze manier alle ondernemers te betrekken en de freeriders tegen te gaan. Jong! gaf aan dat een Ondernemersfonds goed zou kunnen werken in Deurne. Hiermee kunnen activiteiten die nu nog volledig afhankelijk zijn van sponsoren ook een bijdrage uit een fonds ontvangen. Er is voldoende input ontvangen om mee verder te gaan. |
|
Bedrijfsbezoek Jetstone
Op 26 september organiseerde Ondernemend Deurne een inspirerende bijeenkomst bij Jetstone. Het eerste deel bestond uit een informatieessie met als thema " ondernemersfonds een lust of last ?".
Onder leiding van Stad & Co. zijn de aanwezigen meegenomen in de verschillende vormen van ondernemersfondsen. Na afloop zijn de ondernemers in groepjes in discussie gegaan over een aantal stellingen. Bijna alle aanwezigen delen de mening dat je door samenwerken het ondernemersklimaat in Deurne verder versterkt. Een open deur lijkt het, maar de realiteit is weerbarstiger. Er was zeker bereidheid te zien om te gaan voor samenwerking.
Op de vraag of Ondernemend Deurne verder kan gaan met het onderzoeken of een Ondernemersfonds iets is voor Deurne, reageerde bijna iedereen positief. Het bestuur gaat hiermee aan de slag.
Na een heerlijk buffet gaf John van den Heuvel, directeur van Jetstone, een inkijk in de wereld van Jetstone BV. Een innovatief bedrijf uit Deurne dat in Noord Europa en Engeland toonaangevend is in de wereld van keukenbladen (graniet / composiet).
Ook de oprechte maatschappelijke betrokkenheid met de medewerkers was opvallend. Via sociale begeleiding en een "make a wish" voor en door het personeel geeft Jetstone een mooie invulling aan MVO. Kortom, opnieuw, een bewijs dat ondernemers in Deurne veel te bieden hebben.
|
![]() |
Bijeenkomst Duurzaamheid
Op 12 juli organiseerde Energyport Peelland, Parkmanagement Peelland en Ondernemend Deurne samen met Gemeente Deurne een bijeenkomst over duurzaamheid voor alle ondernemers in Deurne, Asten en Someren. De gemeente heeft zich zelf tot doel gesteld om in 2050 Deurne energieneutraal te zijn. Energyport Peelland legt de lat nog hoger en wil dit al in 2035 bereiken. Martien Bots, Iwan Gijsbers en Willem Buiter startten de bijeenkomst met een paar korte pitches. Na de pitches van deze lokale ondernemers was het woord aan de gastspreker Ruud Veltenaar. Een spraakwaterval, die het publiek meenam over duurzaamheid. De nadruk van de bijeenkomst lag op het samen doen, sociale duurzaamheid. Na afloop van deze inspirerende speech van Ruud Veltenaar is bij de meeste aanwezigen een ander beeld over duurzaamheid bereikt. Bijna iedereen is ervan overtuigd, dat stilzitten geen optie is. We moeten aan de slag. Wethouder Biemans zette de eerste stap door zonnepanelen op Zonnepark de Vlaas te bestellen. De avond werd afgesloten met een gezellig barbecue waar volop tijd was om met elkaar na te praten en te netwerken. We kijken terug op een zeer geslaagde bijeenkomst. |
![]() |
Nieuwsbrief N279
Via deze link verwijzen wij je naar een nieuwsbrief over de N279
Een toekomstbestendige N279 Veghel-Asten is essentieel voor de economische kracht van Zuidoost-Brabant. Ook is de weg belangrijk voor het bereikbaar en leefbaar houden van de regio. De provincie Noord-Brabant, de gemeenten Meierijstad, Helmond, Asten, Gemert-Bakel, Laarbeek en Deurne, Waterschap Aa en Maas en Rijkswaterstaat werken daarom samen aan het vlotter, veiliger en slimmer maken van de N279 Veghel-Asten.
Brainstormsessie met een aantal Deurnese ondernemers
Save the date 12 juli 2017
Reserveer 12 juli in je agenda vanaf 16:30 voor een Thema bijeenkomst over Duurzaamheid met aansluitend een barbecue. Een bijeenkomst voor alle ondernemers uit Deurne waarbij duurzaamheid de rode draad is. Duurzaamheid betekent onder andere dat wij de planeet op een goede manier achterlaten voor onze kinderen en kleinkinderen maar duurzaamheid betekent ook dat we geld kunnen overhouden en rendement kunnen generen. Naast een aantal pitches zal er een interessante spreker ons hierover meer vertellen. De middag wordt afgesloten met een gezellige barbecue. Binnenkort ontvangt u hiervoor een uitnodiging. |
![]() |
Mooie start gezamenlijke netwerkbijeenkomst ondernemersverenigingen Someren, Asten en Deurne
Op dinsdag 27 juni vond de gezamenlijke netwerkbijeenkomst plaats van de ondernemersverenigingen uit Asten, Deurne en Someren. Dit initiatief is gericht op het versterken van de samenwerking tussen de ondernemers in deze gemeenten. Twee keer per jaar willen we een gezamenlijke activiteit organiseren. De thema gedreven bijeenkomst stond in het teken van verbinden. Gastspreker Jan van Dijk, directievoorzitter Rabobank Peelland Zuid, duidde hierbij het belang van dit thema aan de hand van een aantal concrete voorbeelden. De noodzaak en meerwaarde kwamen hieruit duidelijk naar voren. Volgens Van Dijk speelt vertrouwen hierbij een belangrijke rol. Vertrouwen dat door samen te werken, kennis te delen en gezamenlijke activiteiten te initiëren ondernemers elkaar kunnen versterken. Na deze introductie werd het thema verder vormgegeven middels speeddate sessies. Voor de aanwezigen een mooie gelegenheid voor een verdere kennismaking. De avond kende met een gezellige borrel een passende afsluiting. (Foto's: Wim Maas) |
![]() |
Speeddate 27 juni 2017
27 juni 2017: Speeddate Je kunt je nog aanmelden voor de speeddate die samen met Ondernemersverenigingen van Asten en Someren is georganiseerd. Aanmelden kan via https://www.ovasten.nl/activiteit/67. Pak deze kans om ook eens kennis te maken met ondernemers uit Asten en Someren.
Speerpunten onder de aandacht bij gemeente Deurne
Iwan Gijsbers en Willeke van Rooij zullen zich vanuit Ondernemend Deurne inzetten om een aantal belangrijke speerpunten van Ondernemend Deurne onder de aandacht te brengen bij de politieke partijen. Heb je zin om mee te denken? Het zou geweldig zijn wanneer we een vijftal speerpunten kunnen benoemen die de politieke partijen op zouden nemen in hun verkiezingsprogramma’s. Dat zorgt ervoor dat we steeds dichter bij onze doelen komen en ook de politiek kunnen aanspreken op hun beloftes. Iwan en Willeke zoeken nog een aantal enthousiaste ondernemers die een middag mee willen brainstormen. Iwan en Willeke zullen de middag voorbereiden en een verslag maken van de bevindingen. Het enige dat we van jullie vragen is ongeveer 2 uur van jullie tijd, eenmalig. Dus meld je aan bij Iwan of Willeke zodat we in juli een bijeenkomst kunnen plannen.
Presentatie "Wetgeving omtrent persoonsgegevens en veiligheid data"
Daarna heeft Robert Pasman van Adversitement een presentatie gegeven over big data, de nieuwe wetgeving omtrent persoonsgegevens en veiligheid van data. Een interessante avond waar bij menig ondernemer de wenkbrauwen gefronst waren. Stof tot nadenken en stof tot actie. |
![]() |
Krachtige presentatie door gemeente Deurne
Thom Blankers heeft vanuit de gemeente Deurne een korte maar krachtige presentatie gehouden over het Economisch Actieplan Deurne. Er zijn door de gemeente Deurne financiële middelen ter beschikking gesteld om Deurne weer een impuls te geven. Daarvoor zijn een vijftal clusters gevormd die zelf invulling gaan geven aan concrete plannen en ideeën. De vijf clusters zijn: Vrije Tijd, Agro en Food, Maakindustrie, Zorg en Energie. De oproep vanuit de gemeente is om je aan te melden voor één van deze clusters zodat je ook mee kunt denken over de projecten waar het ter beschikking gestelde geld aan besteed kan worden. Je kunt je aanmelden voor een bepaald cluster via Thom Blankers: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Wil je meedoen? Doe dan mee! | ![]() |
ALV bijeenkomst 20 juni
Op dinsdag 20 juni hebben we een ALV belegd waarbij we de leden hebben meegenomen in onze stappen van de afgelopen maanden. Het bestuur heeft Twan benoemd als voorzitter, Marc als penningmeester en Iwan als secretaris. De statuten zijn gewijzigd conform de missie en visie van Ondernemend Deurne. Het bestuur is verdeeld over een aantal projectgroepen. Leden zullen proactief benaderd worden om mee te denken en plaats te nemen in werkgroepen. | ![]() |
Samenwerking tussen gemeente Deurne en Ondernemend Deurne
Op maandag 19 juni jl. waren Marc Janssen en Willeke van Rooij op bezoek bij wethouder Marinus Biemans (Economische Zaken) en beleidsmedewerker Thom Blankers. We hebben gesproken over de samenwerking tussen de gemeente en Ondernemend Deurne. We hebben met elkaar afgesproken dat de samenwerking veel meer gericht moet zijn op het aan de voorkant meedenken over beleid, in plaats van achteraf onze aandachtspunten mededelen. Wat wij als Ondernemend Deurne inbrengen willen we ook echt terug zien in het beleid. De conclusie was dat de gemeente Deurne dit ook graag ziet en ons als belangenbehartiger van Ondernemend Deurne serieus wil nemen. Concreet hebben we gesproken over het Economisch Actieplan, glasvezel, spoortunnel, verkoop van gronden op Binderen, het innovatiehuis en het Centrumplan.
We hebben vervolgens een afspraak gemaakt om minimaal 4 keer per jaar samen te zitten om te praten over bestaande en toekomstige projecten. Vanuit beide zijden is de intentie uitgesproken om meer intensief samen te werken en elkaar veel meer op te zoeken. Wij als Ondernemend Deurne willen deze handschoen zeker oppakken. Wordt vervolgd dus…..
OVD en DIC verder als Ondernemend Deurne
Ondernemersvereniging Deurne (OVD) en Deurnes Industrieel Contact (DIC) zijn samen gegaan onder de nieuwe naam Ondernemend Deurne. Op donderdagavond 30 maart hebben wij "het nieuwe bestuur", de nieuwe naam en het nieuwe logo gepresenteerd in Plein Vijf. Ons nieuwe bestuur bestaat uit Mark van den Heuvel (voormalig voorzitter OVD), Iwan Gijsbers (voormalig bestuurslid DIC), John van Veggel, Willeke van Rooij, Twan van Doorne, Annerie van der Sterre en Marc Janssen. De ongeveer zeventig aanwezige ondernemers hebben kunnen instemmen met de benoeming van ons nieuwe bestuur. Onze VisieOp deze avond hebben wij alvast de belangrijkste punten uit de nieuwe visie bekend gemaakt. Wij zijn een lokaal netwerk voor de ondernemers en zorgen voor een goed ondernemersklimaat in Deurne. Ondernemend Deurne is er voor het algemeen belang van de leden en organiseert inspirerende kennisbijeenkomsten en bedrijfsbezoeken. Daarnaast creeren wij een professioneel platform om te netwerken, maar ook gezelligheid is een nadrukkelijk onderdeel van Ondernemend Deurne. |
![]() |